Despre noi

Fotografia mea
Tirgu Mures, Mures, Romania
patru "nebuni" indragostiti si iubitori de natura

sâmbătă, 15 decembrie 2012

Vf. Zespezel, M-ţii Gurghiu

Drumul până la Vf. Zespezel (1278 m) din M-ţii Gurghiu este un alt traseu lejer de pe Valea Mureşului. Este accesibil, din punct de vedere al dificultaţii la urcare, şi nu din punct de vedere al "nimeririi" traseului chiar si celor neexperimentaţi şi începători într-ale drumeţiilor la munte. Spun asta deoarece traseul nu este destul de bine marcat si uneori poti să o mai iei şi pe cărări greşite si chiar să nu mai ajungi la destinaţia propusă, deoarece la un moment dat marcajul se pierde printre tufişuri şi păduri tinere de brad.


 


 Noi am plecat din Stânceni Neagra, deşi, din câte am înţeles, urcarea poate începe şi din Lunca Bradului.
Am lăsat maşina în faţa gării, dar marea majoritate a celor care au fost cu noi au venit cu trenul.


 

Traseul are o lungime de aproximativ 1,5 km şi poate fi parcurs lejer în 3-4 ore. Noi am început urcarea dimineaţa la 6 (cam atunci ajunge şi trenul în gara din Stânceni Neagra) şi am prins şi un răsărit superb de noiembrie învăluit în ceaţă.
 
 
 



Marcajul după care ne-am ghidat...





Urcarea a început destul de lejer, dar după aproximativ 15 min au început două pante mai abrupte. Apoi traseul a curs lejer până aproape de final când a trebuit să ne căţărăm pe stânci mai mult în patru labe decât pe verticală :P












De pe la mijlocul traseului se zăresc semeţe şi alte vârfuri învecinate: Pietrosul, Bistriciorul, Reţitiş, cu staţia meteo de pe acest ultim vârf.


După acest indicator a început porţiunea mai grea, în sensul că o bună parte din cărare era blocată de trunchiuri de copaci căzute peste care trebuia să treci. 




Dar în final a meritat toată osteneala :P






Traseul este scurt, se poate parcurge într-o zi, de fapt în câteva ore (la coborâre am facut aprox. 2 ore). Zona e superbă, indiferent de anotimp mereu ai ce admira, e un traseu pe care îl recomandam oricui.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu