Despre noi

Fotografia mea
Tirgu Mures, Mures, Romania
patru "nebuni" indragostiti si iubitori de natura

duminică, 19 februarie 2012

Jibou, jud. Sălaj (Partea II)

- sera orhideelor








-         aici am vazut si planta de piper :D (şi am aflat detalii despre piperul verde/roşu şi negru)



-         sala nuferilor


-       un colţ din Australia


- câteva fructe exotice...(nu ne-am dat seama exact care :P)



- şi cel mai spectaculos loc din incinta serelor...acvariile cu pesti

 









  - şi peşti din Dunăre(Marea Neagră) pe care nu am avut până acum ocazia să îi observăm "pe viu"


-         Sus la etaj se află o "peşteră"





Aici locuiesc doi papagali:
 
-         În exterior, în acesta perioadă a anului te aşteaptă sania lui Mos Crăciun (sau poate îi aşteaptă pe renii împrăştiaţi în toată Grădin botanică :P)


-         şi două veveriţe buclucaşe, una negră şi una roşcată (noi am prins-o doar pe roşcată...)

 
 La ieşirea din sere aflăm şi despre mini gradina Zoologică cu caprioare şi mistreţi


Însă în drumul nostru dăm peste superba grădina japoneză pentru servit ceaiul

 









 
-          Şi într-un final ajungem şi la caprioare şi mistreţi (din păcate căprioarele le-am zărit cu greu la departare în pădure)



-   în centrul oraşului se poate vedea un Monument al eroilor

Tot aici am auzit ca ar fi Băile Jibou care folosesc efectele curative ale unui izvor de apă minerală sărată, cu proprietăţi asemănătoare celor din Băile Herculane (noi nu am mai apucat sa trecem pe acolo).


Jibou merită vizitat nu doar pentru superba Gradină Botanica la care m-aş întoarce cu plăcere în primăvara, cât şi pentru Grădina Zmeilor, o rezervaţie naturala care se află la 10 km de Jibou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu